Fånga engagemanget
KC Kompetenscenter Nobelvägen 21, Malmö, SverigeEn utbildning om hur ni kan rekrytera fler till era föreningar
Detta är utbildningen för dig som vill engagera fler människor, få en ökad förståelse för varför människor engagerar sig ideellt och matcha detta med din organisations syften och mål. En organisation som lyckas att matcha sin organisations behov med de frivilligas önskemål är redo att ta tillvara på engagemanget hos befintliga så väl som nya frivilliga.
World Pride och EuroGames 2021 i Köpenhamn och Malmö
Digitalt , Sverige12-22 augusti 2021 går två internationella HBTQ-event av stapeln i Köpenhamn och Malmö. Vi har högt ställda ambitioner på att göra dessa dagar till både folkbildning och fest. Sport, dans, musik, teater, filmfestival, workshops, ett Pride House och en Pride Park är något av det som går att uppleva i Malmö. Therese Herrman, projektkoordinator, kommer […]
Fryshuset till Malmötimmen
Digitalt , SverigeFryshuset lyssnar på, arbetar och bygger relationer med unga och skapar tillsammans med dem insatser/mötesplatser där unga syns, hörs och räknas. På Fryshuset har unga möjligheter att utöva sina passioner, skapa och delta i ugndomsdrivna aktiviteter, utbildningar och arbetsförberedande insatser. Fryshuset arbetar för att samhället ska ta ungas åsikter och idéer på allvar. Under Malmötimmen […]
Volontärbyrån
KC Kompetenscenter Nobelvägen 21, Malmö, SverigeHöstens utbildning med Volontärbyrån. Program och innehåll kommer! Reservera dagen! Beroende på förutsättningarna bestäms det senare om det blir ett fysiskt eller digitalt möte.
Lokalt arbete med Agenda 2030 i Sofielund – Digitalt
KC Kompetenscenter Nobelvägen 21, Malmö, SverigeHur arbetar Malmö stad med lokal implementering av Agenda 2030? Case Sofielund 2030 är ett EU-finansierat projekt där Malmö stad vill testa innovativa arbetssätt för att stärka lokalt hållbarhetsarbete i Sofielund. Elin Hasselberg, projektledare på miljöförvaltningen och Amir Ghotaslou, utvecklingssekreterare på områdesbiblioteket Garaget berättar om olika insatser som just nu testas inom projektet, som involverar […]
Eos Cares – Idrottsföreningen som mötesplats – Digitalt
KC Kompetenscenter Nobelvägen 21, Malmö, SverigeIK Eos med säte i Lund är Sveriges tredje största basketklubb med drygt 900 licensierade spelare och ledare. Samtidigt har man mer än dubbelt så många deltagare inom integrationsprogrammet Eos Cares. Programmet har byggts upp sedan 2016 och syftar i grunden till att utveckla Eoshallen som föreningen äger som en social mötesplats och ett centrum […]
Open Your Eyes – digitalt
KC Kompetenscenter Nobelvägen 21, Malmö, SverigeOpen Your Eyes ger föreningsliv och studenter en unik möjlighet att möta och hitta varandra under enkla och direkta former. Open Your Eyes vänder sig till både internationella och svenska studenter samt andra intresserade. Föreningsmässan samordnas av KC Kompetenscenter i samverkan med Malmö universitet, Malmö Ideella, MISO, Studenthälsan och Studentkåren I år kommer Open Your […]
Open Your Eyes – Digitalt
KC Kompetenscenter Nobelvägen 21, Malmö, SverigeOpen Your Eyes ger föreningsliv och studenter en unik möjlighet att möta och hitta varandra under enkla och direkta former. Open Your Eyes vänder sig till både internationella och svenska studenter samt andra intresserade. Föreningsmässan samordnas av KC Kompetenscenter i samverkan med Malmö universitet, Malmö Ideella, MISO, Studenthälsan och Studentkåren I år kommer Open Your […]
Malmötimmen – Jag är Malmö. Årets undersökning
KC Kompetenscenter Nobelvägen 21, Malmö, SverigeRepresentanter från Tillsammans i Förening berättar om projektet Jag är Malmö som de har drivit i sommar.
Hur har det varit att arbeta med 401 unga i Malmö?
Hur gick det att använda verktyget SenseMaker?
Och vad säger resultaten från verktyget oss - vilka är Malmös utmaningar?
Malmötimmen – 120 000 hushåll och dess möjligheter
Digitalt , SverigeMalmö mediakanal är rörlig media, social media och traditionell TV med lokalt fokus.
På kanalen kan föreningar, företag, myndigheter och privat personer synas. Det kan vara i underhållningssyfte eller informationssyfte, så länge det handlar om Malmö.
Kanalen kan vara ett komplement till de vanliga kommunikationsvägarna när man vill nå en bredare målgrupp i Malmö.